mandag den 18. april 2011

Korte rør!

Efter fredagens distance træning stod weekenden på rendyrket afslapning. Noget jeg føler mine ben har haft ret godt af. De var godt nok bustede om lørdagen! Meen, jeg skulle jo også hjem igen.

Jeg besluttede at tage toget hjem og det var der et par grunde til. Jeg vil passe på mig selv og forsøge ikke at gøre mig disponibel overfor eventuel sygdom lige op til påsken her, kroppen skal have tid til at komme sig. Samtidig er sådanne ensomme lange tonser ture ikke noget der man bliver hurtig af. Sidst men ikke mindst så kunne jeg få en dag mere hos kæresten hvilket heller ikke er helt dårligt.

Så jeg stod op i morges 03:30 (!) og kørte ind mod Århus Banegård, toget gik 04:19 og der er omkring 15-16 km. Men jeg farede vild da jeg kom ind i byen og missede toget. Skidt start på dagen må man sige! Men jeg fik da en lille tur på 40 minutter...

Efter arbejde kunne jeg ikke trods trætheden ikke dy mig. Jeg skulle da lige ud og nyde vejret lidt. Bløde benene op og køre årets første tur i korte rør! Nøøj hvor befriende! Samtidig sportede jeg også lige min første trikot. Min DBC årgang 98, retro vintage trikot på billedet, ren nostalgi!

Jeg kørte en rolig tur på halvanden time med et ikke alt for dramatisk 4km interval med pulsen lige på omkring de 165-170 og i ét gear med ekstra fokus på trådet. Jeg føler rent faktisk at jeg er mærkbart bedre her efter to hele hviledagen ovenpå fredagens tæsk:) Efter intervallet kørte jeg en bakkespurt med fuld power og det var dét. Derefter rullede jeg hjem i ro og mag og nød solen. I alt har jeg så fået to lidt over to timer i sadlen idag uden alt for hård intensitet inden jeg i morgen skal til fællestræning.

I øvrigt kørte jeg forbi et pizzaria jeg bare må prøve en dag:Jeg har lige tjekket menukortet ud i håb om flere referencer men det eneste der tilnærmelsesvis mindede om noget var en "San Remo". Kunne være fedt hvis de spicede menuen op med en Alpe d´Huez eller Maglia Rosa eller noget i den dur!

Nå men planen er så at køre i morgen og torsdag som også er fællestræning inden jeg så holder en pause over weekenden hvor jeg giver kroppen lov til at superkompensere indtil tirsdag. Den sidste uges tid har da også budt på 350 km så det med de to fællestræninger der kommer passer det ret godt ind. Håber det virker! Nå nu skal jeg have lidt mad og så vil jeg krybe til køjs!

1 kommentar: