fredag den 8. april 2011

Endelig weekend...

Så blev det weekend og nu er tiden til lidt updatering af ugens træning:
Mandag kørte jeg en aften tur på en halvanden times tid hvor jeg bare rullede igennem, det var uden nogen forceringer og en tur hvor jeg bare havde fokus på mit tråd. Jeg syntes nemlig jeg stadig har styrketræning i benene og deraf et tungere tråd. Så det arbejder jeg på.

Tirsdag ville jeg egentlig gerne havde været til klubtræning men jeg følte ikke lige for at køre i regn så det droppede jeg og tog en tur om onsdagen istedet.

Træningen bestod af meget let rul, et 10 min sub-AT interval og så to korte fuld smadder syreintervaller.


Sub-AT intervallet blev kørt på på Odensevej med slut i Nørrebroby og der var en solid modvind hele vejen:Det endte dog med at være på lidt over 11 minutter uden den mest prangende snithastighed, men mit pulssnit var tilfredsstillende, farten/formen skal nok komme før eller siden:)
Efterfølgende rullede jeg med retning mod vissenbjergbakken. En bakke jeg elsker, den er lang, hård og har et falsk plateau. Især sidste del stiger ret pænt og jeg må indrømme at jeg egentlig var ret træt efter første interval og da jeg kunne se den komme tænkte jeg "allerede"! Man kan nemlig se bakken komme fordi den ligger på en højderyg der minder mig om noget i stil med hallandsåsen eller med lidt god vilje, et panorama billede fra touren når de kører mellem markerne og rammer bjergene:) Men jeg fik dog samlet mig sammen og kørt op i en pæn tid med alt hvad jeg havde:Da jeg ramte toppen vendte jeg om og trillede ned, med 60 kmt. Lækkert... Herefter kørte jeg op igen og var indstillet på at se om jeg kunne køre mig helt ud igen. Havde dog syre i benene og var efterhånden lidt træt så min tid blev langt fra den første:Læg mærke til pulsen, syren i musklerne gjorde at jeg slet ikke kunne komme op i 190´erne. Så man kan godt sige jeg fik kørt mig ud.
Jeg rullede derefter hjem i et roligt tempo efter en tur med god intensivetit. Helt ned i tempo på mellemstykkerne og så fuld gas når der skulle køres intervaller. Perfekt! Alt ialt blev det til lidt over to timers kørsel med ialt tyve minutter i zonen:

I weekenden står den på en enkelt tur af samme kaliber og så søndagen et af årets cykelmæssige højdepunkter; PARIS ROUBAIX. uha hvor har jeg glædet mig!

PS: I øvrigt har min dansk/svenske kammerat "killeren från kungspudlen" fået ny bike, damn den er heftig:
Tillykke med den, jeg glæder mig til at prøve den:)

1 kommentar:

  1. Lyder som en fed træning du havde dig der. Tror nu nok formen er der. Et interval i modvind skal om ikke andet give en lavere hastighed :D

    Og sprød cykel, men du må lige lære svenskeren lidt om hvordan man fotograferer en cykel:
    Altid kranksiden ud af
    Altid stor klinge

    Og så er en cykel bare nemmere at køre på med pedalerne, men selv uden er den sgu sweet :)

    SvarSlet