mandag den 3. januar 2011

Riga 2011

Så er jeg tilbage i Letland og har idag været nede og træne for første gang i 2011. Det giver mig samtidig mulighed for at opsummere på 2010. Så her er lidt fakta:

-I 2010 havde jeg ialt 81 ture på cyklen inkl cykelløb. Jeg havde ligeledes 17 sessions i fitness centret.
-Jeg sad på cyklen i knap 148 timer.
-Kørte ialt 4064 km
-Forbrændte 106287 kcal

Jeg er godt tilfreds. Umiddelbart virker 4k km ikke som alverden men når man tænker på at jeg steg af cyklen i midten af august, og i størstedelen af juni var skadesramt (dumme knæ) så er det udemærket.

Mht mine mål for dette år er der pt nogle få:
-Køre flere km.
-Slå min PR i Hornbæk plantage mod vest, 3km: Tiden skal under 3 min 50 sek. Nuværende PR: 4 min 12 sek (ja ja sky´s the limit og med tanke på mit venstreben har været halvt så stærkt som mit højreben så tror jeg bestemt det er muligt)
-Få en top placering i C-klassen
-Øge min syregrænse

Bare for at nævne et par stykker:D Jeg skal nok vende tilbage med en opdateret liste senere på måneden når eksamenerne er vel overstået.

Så til dagens træning. Jeg blev motiveret af min ven Kenneth (kermit) der på en måned er gået fra en PR i squat der hed 60kg til nu 100 kg, det er sgu flot gået. Så jeg havde lidt i tankerne også at bryde 100kg barrieren.

Dagens træning så sådan ud:

Stepmaskine: 5 min
Back extensions: 20reps- 20reps med 11,3kg
Maverul på skrå bænk: 20
Squat: 10reps med 51,8kg- 8reps med 74,4kg- 5reps med 83,6kg- 2set á 5reps med 101,6kg! -NY PR!
Benspark: 2 set á 10reps med 25 kg
Læg i benpres: 20reps med 113,4kg- 2set á 20 reps med 145,2kg
maveøvelser (hvor man ligger på en bænk og hæver benene, navn på øvelse søges): 2set med 20 reps
Sidst men ikke mindst tog jeg tyve minutter på romaskinen (julen har nemlig sat sig kan jeg se :p )

Så jeg fik endelig brudt 100kg grænsen, det gjorde ondt men nøj hvor føles det rart!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar